D
d
D
d
D

10 mars 2010

Besviket.


Det finns inget värre än att göra sina vänner ledsna på ett eller annat sätt. Både i dag och i går har jag gjort folk besvikna, arga och ledsna. Den där Berlinresan jag skrev så mycket om, längtade så mycket till och fantiserade så mycket om blir inte av. Då Kiias hund blev sjuk och fick åka till akuten för dyra pengar och hon inte längre hade råd att åka med. Kändes det genast väldigt konstigt att åka dit för min del. Berlinresan som vi pratat om så länge blev inte längre den berlinresan vi pratat om och det kändes mer som om det hade tagit kraft ur mig än gjort gott. Så. Ni tycker säkerligen att 600kronor som flygbiljetten kostade är mycket pengar att bara slänga bort sådär. Men, jag håller faktist inte med tror jag. Vist 600 kronor är 600 kronor. Men det kändes inte rätt bara. Så för mig är det nästan ingenting om jag vet att magkänslan är rätt.

Men jag gjorde folk besvikna och ledsna. Nu var vi helt plötsligt två som inte skulle med och då blev det genast ingen resa istället. Hur jag än försökte förklara det på ett bra sätt gjorde det illa och jag skyller ingen. Man har såklart rätt att vara arg när något man sett fram emot inte blir av. Förlåt säger jag. Jag menar inte att vara egoistisk i mitt val att stanna hemma. Jag valde det bara för att det kändes mest rätt. Tyvärr blev folk sårad pga mitt val och det ursäktar jag så gott jag bara kan.

Puss

Inga kommentarer: