D
d
D
d
D

12 mars 2010

Intersektionell Solidaritet
- Arbetarklassens kamp är het.

Var hos Kiia i går. Kollektivet hon bor i är nog det finaste kollektivet jag varit i. Medaljongtapeter i alla rummen. Köket har det finaste kaklet och allt är galmmalt och vackert in i minsta detalj.

Väl i kollektivet vad Alexandra redan där och Kiia bjöd på chaité och jag hade bakat bullar som vi mumsade i oss till tonerna av Dextys Midnight Runners på vinyl. Efter att klockan slagit sju tog jag bussen hem samt hade pappa på besök en stund. Han skulle hämta mami på stan då hon ätit middag med jobbet och fördrev tiden med att se lite smått på antikrundan hos mig. Då pappa körde och hämtade mami, passade jag på att åka med ner på stan för att möta upp Kiia på Ölcafét. Det som skulle bli den berömda "en öl" blev strax till fyra och vi var inte sena med att sjunga allsång till U2's berömda toner som strömmade ur högtalarna inne i Malmö FF rummet där vi hade placerat oss. Kvällen avslutades med 20 minuters häng i ett bås inne på Debaser tills jag slutligen spatserade hem med huvudverken inte långt bakom mig. Att endast äta en skål havregrynsgröt, ett tiotal bullar samt bulldeg, en halv tallrick nachos med ost gjorde inte alkoholen rättvisa tyvärr. =) En finfin dag!! Åh.

Inga kommentarer: