D
d
D
d
D

08 mars 2010

Ok!??

25 år står det i mitt pass.
25 år sägs det att jag har levt.
Jag har redan hunnit med att bo i Spanien i 7 månader, på Malta i 3 måndader och jag har varit på resande fot några veckor om året sedan jag kan minnas.
Att bli ändre på papper är minsann inte samma sak som att bli äldre som person. Att jag är 25 år gör verkligen inte någon skillna på de personer jag har runt om kring mig. Att jag blivit äldre gör verkligen inte andra till äldre också.

Som i går tex. Jag bjöd in till kalas. Jag lagade godaste deserten med jordgubbar. 'Glace Au Four' och jagg bjöd på Lingonsaft, syltkakor samt lite olika sorters godis. Men att man sedan då som gäst, låter sin egen osäkerhet gå före allmänt hyffs går mig smått på nerverna. När du är hon någon annan på fest så tar man väl inte förgivet att man bor där? Att jag i dag, ska behöva sitta och beklaga mig pga att någon betedde sig illa i går är igentligen rena skämtet. Jag ska inte behöva det.

Jag känner att jag vill mejla nästan alla som var här i går och be om ursäkt för en annan persons vägnar och det ska inte behövas. Det ska det inte när man är över 20 år. Då ska man ha någerlunda hyffs och bra uppfostran. Det tycker jag ialla fall. Tidigast på dagis får man veta hur man ska bete sig hos andra, runt andra. Man hälsar artigt. Man frågar om man får ta något extra som man kan tänkas vilja ha och man säger absolut artigt hej då när man tycker att festen närmat sitt slut och man börjar bege sig hemmåt. Man gör absolut inte 1. tar någons födelsedagspresent utan att fråga. Om det så bara är en papperslapp med en tecking ritad på. Man frågar! 2. Man tar inte upp hela rummet utan låter alla andra prata för sig och få utrymme. 3. Man hälsar artigt hejdå och tackar för att man fått komma.


Är det här väldigt svårt? För att man sedan är så pass naiv och inte ens hör av sig dagen efter och säger ursäkta eller förlåt gör mig mörkrädd. Det här är ett naivt och fult drag som jag oftast försöker undvika då jag träffar nya människor som blir mina vänner. Hur länge ska man behöva ta sådant här? Allmänt hyffs är något jag värdesätter hos vänner mer än något annat. Jag blir så arg. Arg. Att du på min dag, gjorde så att jag istället blev iriterad och var tvungen att ursäkta dig inför andra när jag igentligen tyckte du var ett naivt barn som bara ville göra dig till och ställa till en scen.

Förlåt men var tvungen att skriva ur min ilska här så att jag slipper gå runt med den bultandes innanför bröstet.. Puss

Inga kommentarer: